Dertig jaar geleden was er een plaatselijke code voor schilders, C.O. genaamd (Klanten Oligorfe schilders). Met die code werd van leveranciers verwacht dat zij de minimum geadverteerde kosten plus arbeidsloon met een vast percentage over een 8-urige werkdag aanhielden. De C.O. definieerde ook het probleem waarmee de meeste klanten werden geconfronteerd: tijd versus geld. Een klant van mijn aannemer vertelde me dat hij 30 procent minder schilderwerk voor zijn rekening nam omdat de kwaliteit van zijn product van eerste klas kwaliteit was. Een andere klant van mij had maar één laag verf nodig in plaats van drie om het overzicht van een bad op de tweede verdieping te voltooien.
Terwijl de code van kracht was, stelden de leveranciers gewoonlijk de industriële schilders mes verboden tot bepaalde gebieden of tijdsperiodes. Tenminste in Californië in die tijd, als een huis een derde partij inhuurde om werkzaamheden binnen het huis uit te voeren, zou de derde partij het aantal woningen tellen waarvan de eigenaars rekenden op de industrieel schilder om het werk te voltooien. Het lijkt veel op autoverkoop: iedereen is nodig om een voertuig af te zetten. Iedereen is binnenstebuiten gekeerd op de eerste markt voor ze aan het koop- of verkoopproces beginnen. Eén persoon in het midden is misschien te laat op de klus voor die persoon. Die ene persoon staat op en doet een gok hoeveel mensen er in het voertuig zitten.
In de bouw beschrijft de industrieel schilder de kleuren aan de binnen schilder, zodat ze het allemaal weten voordat ze aan de klus van het binnen schilder werk beginnen. De koper plaatst zijn ideale kleur tegels voor de muurvloer en veegt met de hand de exacte kleur van de tegels op de muur. Verf volgt een heleboel van de opeenvolging van fasen van het proces van renovatie of verf banen. Een deel van het schilders werk is het gebruik van een verfspuit om de verf op het oppervlak aan te brengen. Verfspuiten zijn niet extreem moeilijk, het vergt wel een enorme snelheid om verf uit de spuitmond te schieten over 100 of 150 meter. Maar hoe hoger de snelheid van de lucht, hoe groter de snelheid van de verfspuit.
Alvorens een kleur te kiezen, kan de schilder de verf testen door deze aan de lucht te laten drogen. Het aan de lucht laten drogen van de verf is mijn favoriete en beste techniek om de uiteindelijke kleur te veranderen. Het schilderen van het gebouw op een dak is een moeilijke taak. Het is nog moeilijker om sneeuwvlekken van een dak te schilderen. Ik ben op daken geweest en de resultaten zijn allemaal lelijk, wit en lelijk. De aannemers die dakdekken doen zijn nooit hun klanten. Het is niet mijn taak om mooie dakdekken te ontwerpen. Een dak moet een afgewerkt uiterlijk hebben.
Een da kdek bestaat meestal uit 4 x 8 voet platen multiplex of ander materiaal. Het dakdek begint te verouderen waar het triplex vast komt te zitten aan de beschoeiing van het dakdek of de daksparren van het dek. De afwerking van het dak dek is onder het dek. Dus, als het binnen de laatste paar jaar, dan is het zo goed als gedaan – geen werk meer. Als het meer dan 8 jaar oud is, verjong dan het dakdek en het resultaat is een visuele opknapbeurt. Veeg overtollige verf af met een doek en wacht tot er een dag voorbij is, dat wil zeggen, 5 of 6 dagen, en dek het dan af met verf. Als het dak niet geverfd is, controleer dan of de dakbedekking los zit of beschadigd is. Neem de tijd om het beschadigde deel te repareren.
Als het dak goed is om te gaan, is nu het moment om te bepalen of de vorige eigenaar, of wie dan ook ingehuurd om het werk te doen, nog steeds uitstekend werk levert. Een goede schilder controleert zijn schilders, observeert, inspecteert de hele klus en zorgt ervoor dat de klus wordt geklaard volgens de verwachting van de klant. Verf heeft een groot vermogen om stand te houden in zoute en vochtige omstandigheden, dus schilderbedrijven echt waarderen de tijd en het geld besteed door verf aannemers om hun werk een prima look te geven.