Gezonde snacks voor uw baby

Eerste hapjes baby

 

Wij begrijpen de rol van tussendoortjes in de voeding van ons kind. Tussendoortjes helpen de honger te stillen en geven energie om de hele dag door te gaan. Tussendoortjes moeten tussen de maaltijden door en met gepaste tussenpozen worden gegeten, zodat het geen gewoonte wordt. Het eten van tussendoortjes vertraagt onnodig de stofwisseling van uw kind. Het is belangrijk om rekening te houden met het gebruik van tussendoortjes en het daaruit voortvloeiende gedrag, want uw baby zal niet groeien in zijn normale tempo.

Wat is de juiste leeftijd voor het eten van snacks?! Dat is van wanneer je kind één jaar oud is tot wanneer het elf maanden oud is. Houd er rekening mee dat een baby minstens twee jaar oud moet zijn voordat hij een hoofdmaaltijd mag eten. Voor tussendoortjes moet u dezelfde richtlijnen volgen als voor de maaltijden. Houd in gedachten dat het belangrijk is om een verscheidenheid aan snacks aan te bieden om uw babyvoeding interessant te maken. Houd daarom niet elke dag dezelfde hapjes en bied regelmatig verschillende hapjes aan.

Voedzame tussendoortjes voor een baby van een jaar oud kunnen bestaan uit een kopje cornflakes, 1 appel/4-5 geschaafde amandelen, 1 mueslireep, 1 plakje kalkoenham of 2 granny smiths kaas, een kopje yoghurt en twee theelepels notenboter. U kunt ook mini-muffins, trail mix gevuld met fruit, mini bagels, Costel strikes, baby kaas soesjes, maïs chips en baby rijstwafels toevoegen. Deze tussendoortjes worden aanbevolen om tussen de maaltijden door te geven, zodat de maag van het kind klaar is voor meeneemmaaltijden voor de lunch.

Als je een ouder bent en je bent echt GEEN ochtendmens, maak dan iets anders klaar voor bij het ontbijt van je baby. Een fles vruchtensap, een bord pasta met tomatensaus, een kom cornflakes, tonijnsalade, zelfgemaakte kipnuggets, een plakje kaas, een klein volkoren bagel met jam of roomkaas, een paar gedroogde vruchten of gemengde noten, een doos rozijnen/gedroogde granen, een met groenten geladen aardappel met groentedip, enz. zijn enkele van de gezonde tussendoortjes die worden aanbevolen. Ochtendsnacks zijn vooral belangrijk voor kinderen die nieuw zijn met de fles. Stel hen vroeg op de dag bloot aan melk, kaas, yoghurt, de kleur van eieren, fruit, enz. en zij zullen later eerder geneigd zijn om voedzame maaltijden te accepteren.

Kinderen die te veel eten tijdens de maaltijd en het gevoel hebben dat ze “uitgehongerd” zijn, zijn degenen die overgewicht krijgen. Te veel eten en het gevoel “uitgehongerd” te zijn kan leiden tot ongezonde keuzes op latere leeftijd. Kijk eens hoeveel uw baby eet en vervang maaltijden door tussendoortjes. Zorg ervoor dat u uw baby voortdurend verschillende tussendoortjes geeft.

Let op de hoeveelheid voedsel die de baby binnenkrijgt! In principe geldt: hoe minder het eten, hoe meer hoe beter. Uw gezonde snack-ideeën hoeven niet alleen gedroogd fruit, appels of wortels te zijn. Er zijn veel gezonde opties verkrijgbaar in de groentenafdeling. Vers fruit, groenten, en rauwe noten zijn de trifecta naar een gezonde snack bar vol van heerlijke en voedzame haul. Als het mogelijk is, koop dan vers fruit, groenten en noten wanneer ze in het seizoen zijn en niet duur.

Probeer vooruit te denken en te plannen voor de lunch van de volgende dag en doe wat lichaamsbeweging terwijl u bezig bent. Als u erover nadenkt, zult u minder snel zin hebben om na een lange dag naar het park te gaan, omdat u te moe zult zijn om te gaan wandelen. Neem een lunchpakket mee in plaats van uit eten te gaan. Als u thuis kookt, probeer dan verschillende groenten op verschillende manieren te serveren, omdat het menu dan korter is.

Let op de hoeveelheid vloeistoffen die baby binnenkrijgt. Investeer in een drinkwaterfles en drink water op vaste en regelmatige tijdstippen. Als u geen problemen hebt met regelmatige slokjes, kunt u ongezoete zwarte thee toevoegen aan de drinkfles. Maar het belangrijkste is dat u het water drinkt. Heel veel water. Na een uur begint het lichaam het beetje vocht dat verloren is gegaan vast te houden. In feite begint het lichaam de nieren en de blaas door te spoelen zodra het water begint op te nemen. Dan zullen de symptomen van dorst minder duidelijk worden.

Om uitdroging te helpen voorkomen, moet u ervoor zorgen dat de baby voldoende drinkt. Het is ook belangrijk om langzaam genoeg te drinken, zodat het lichaam niet vasthoudt wat het niet nodig heeft. Vaak denken ouders dat ze hun kinderen moeten dwingen om te drinken, maar in feite is het gezonder voor hen om gedurende de dag veel water te drinken. En als ze de smaak van het water niet zo lekker vinden, voeg er dan gewoon een paar kruidnagels aan toe. Dit zal de smaak van het water verbeteren. kruidnagels zullen ook de geur van de mond en keel verfrissen. Bovendien zal de consumptie van water de spijsvertering bevorderen en het lichaam verlossen van een constante staat van droogte.

Wanneer iemand dorst heeft, denk dan niet aan water drinken als een smakelijk voorstel.